21 de gener, 2010

726 - El estudi gramatical dels "collons"

Estudi gramatical sobre l' expressió "collons". Veieu que ric és el vocabulari català.

- Si va acompanyada d'un número, té significats molt diferents.

UN significa car (val un colló);
DOS significa valentia (té dos collons)
TRES significa menyspreu (m’importa tres collons).

- El verb canvia el significat:

TENIR indica valentia (aquell té collons); però amb admiració pot significar sorpresa (té collons!); i amb afirmació significa enveja ( quins collons que té!)
POSAR indica un repte, sobretot segons on es posen (va posar els collons damunt de la taula!).

ESTAR també significa menyspreu (estàs molt de collons!)

- El temps del verb utilitzat, canvia el significat de la frase:

El "PRESENT" indica molèstia o fàstic (No em toquis els collons!), el "REFLEXIU" significa vagància (s'està tocant els collons! ), i l'"IMPERATIU" significa sorpresa (toca't els collons!).

- Els prefixos i sufixos modulen el seu significat:

"A" expressa por ( acollonit),
"DES" significa riure ( descollonar-se),
"UT" indica perfecció i satisfacció (collonut) i
“ASSOS" indica indolència o abúlia (collonassos).

- Les preposicions matisen l’expressió :

"DE" significa quantitat ( feia un fred de collons) o també èxit (va anar de collons),
"PER" significa voluntarietat (ho faré per collons!);
"FINS" expressa el límit d’aguant (n’estic fins els collons!);
"AMB" indica valor ( és un home amb collons!);
"SENSE" indica covardia ( és un home sense collons).

- El color, la forma, la polidesa o la mesura, també tenen significat

El color VIOLETA significa fred (em van quedar els collons morats!);
la FORMA significa cansament (tinc els collons quadrats);
el DESGAST indica experiència (en tinc els collons pelats!);
la MESURA expressa rancúnia o estar enfadat (en tinc els collons plens!).

- La mida i la posició són importants:

La MIDA:
- petita (de colló de mico).
- grans (els té ben grossos ),
- màxima (té uns collons com un toro!)
- Si s’ultrapassa la mida màxima, aleshores indica vagància o feixuguesa (li pengen, se’ls trepitja! ).

La POSICIÓ (els té ben posats).

- La INTERJECCIÓ significa sorpresa (collons!) o desengany i quan algú s’emprenya massa, no hi ha frase tan afortunada com dir- li: ets un torracollons!.

- CIENTÍFICAMENT són molt importants, ja que en aquest lloc hi resideix la VOLUNTAT (ho farem de collons!) i d'aquí en surten les ordres (em surt dels collons!).

- L'estat anímic queda molt ben reflectit:

Així, el DEPRESSIU diu: tinc els collons per terra, i el EUFÒRIC diu: em va sortir de collons!.

- Són signe de desaprovació, quan un diu una tonteria: Quina collonada!. Tot el contrari, aprovació i per als amants de la gastronomia, no hi ha res millor que finalitzar un bon sopar, tot i dient: RECOLLONS, quin sopar!.

- Finalment, ja que heu tingut la paciència d'escoltar-me o de llegir- me, permeteu-me acabar dient-vos: SOU COLLONUTS!.

I ara, algú s'anima a fer l'estudi de la paraula CARDAR, versió Garrotxina i arreu del territori? Jo no, que tinc massa feina ;)

Via: Guillem A

Etiquetes de comentaris: ,


Powered by Blogger