31 de desembre, 2011

786 - Jo Confesso (Kindle)

Em van regalar un "Kindle". En diuen de moltes maneres, eReader, eBook, però jo prefereixo dir-ne llibre-e, vull mantenir-me prop del meu idioma. Un idioma que està arraconat i que ho vaig viure en les mes pròpies carns.

No el vaig poder aprendre fins que era gran. Ara, malament, quasi sempre escric en aquest idioma, ... diria que em reconec quan em llegeixo. Per altra banda, si no ho fem nosaltres ningú ho farà. No, no soc bilingüe, ho soc per força (se m'entén?).
Molt content, un bon regal i una petita revolució electrònica. M'agraden les andròmines electròniques, m'agrada estar al dia (en lo que puc, clar). Es una manera de no sentir-se gran. Als qui hi van fer, els fills, molt agraït, però molt :-)

Arribo a casa, em registro, i faig la primera compra. El llibre "Jo Confesso" de'n Jaume Cabré. Vaig escoltar bones critiques i era la manera d'entrar en aquest mon digital. Ho faig a través del propi sistema del Kindle. Vas a Amazon i apa-li, busca i ..... hi havia una llista de llibres escrits en català, gallec i euskera. El localitzo, el compro i al cap de pocs segons, ja el tinc. Perfecte, sembla que això funciona.

Aquella mateixa nit començo a llegir-lo, el trobo farragós. Potser no era el millor moment per fer-ho. No se, em costava d'entendre el que volia dir l'autor ... si tingués que dir algo és allò que ... no m'enganxava. Com una peli mal explicada que esperes que comenci ja.

Vaig continuar i entro en el segon capítol. I aquí es on descobreixo que no soc jo qui no entén el que vol dir, si no que està mal escrit ... si més no és el que penso. Sembla mes aviat una traducció automàtica. O una mala traducció.


Aquí us deixo una captura (escanejada) de la pantalla
. He senyalat els errors, si hi ha més, no ho se. Ja ho he dit, no soc un expert idiomàtic.


... insisteixo, no puc dir el numero de pàgina, si que es al començament del segon capítol. Potser la primera pàgina o la segona. Això no es un llibre, es "diferent".

Be, ara no se on anar. Abans podies anar a la llibreria i reclamar. Que te'l canvien o que et retornin els diners. Ara no se que fer .... els hi escric? .. suposo. Com, en català, en castellà o en congoleny? .. tinc recances que m'entenguin i que vegin quin es el problema.

Bé, ho intentaré .... però ja m'ha fotut de "mala milk", potser sols es mala sort.

De cop i volta em ve al cap que no volen que siguem pirates, val, som-hi, però ves que no em quedi mes remei. El que no vull es pagar per algo que no està bé.


Si algú te el llibre (en català) em podria confirmar si hi han les mateixes errades? ... es que diria que sols passant el corrector idiomàtic ho podrien detectar. Son molts errors en una sola plana.

Una errada es comprensible, però tantes? :-(





Etiquetes de comentaris: , , , , , , ,


Powered by Blogger