11 de febrer, 2007

Ordenador nou !!

He estat uns dies sense ordenador. De fet en tinc dos, a la feina un portàtil, però soc dels que intento (no sempre es pot) separar les coses. Una és oci i l’altre la feina. Això fa que el portàtil nomes funcioni de dilluns a divendres i en horari laboral.

Doncs bé, es va morir el fix, el de casa, i mai millor dit lo de morir. El connecto com cada dia i el disc dur va dir prou i no va tornar a funcionar. Així que .... ja em veieu cap a una tenda i a triar. Per cert, perquè sempre s’espatllen en cap de setmana?. Estan programades les averies?

No va ser fàcil, utilitzen un idioma molt difícil, si més no per mi. Cada dia més complicat. Que si CCR, que si “doble cuore”, que si MMX .... i no se quantes paraulotes més. Jo el que volia és un ordenador per treballar, res més que això. Però no, el venedor entestat en dir-me no se quantes coses.

Al final em vaig decidir per un .... més per l’estètica que pels contingut (que es suposa que en té). I un sistema operatiu, l’XP. Perquè? ... per què no vaig voler el “Vista”?. Per que el que volia es que funcionés des de el primer moment. No tinc ganes d’aprendre un altre sistema operatiu (aquest és el que he fet servir els darrers 7 anys). Fa anys que em vaig treure el carnet d’usuari d’informàtica i no em vull tornar a examinar (ho vaig fer amb el conegut MS-DOS). Vull ficar benzina (endollar-lo) i començar a córrer.

Ja n’he tingut prou en carregar-lo dels programes que habitualment vaig servir i el temps que he perdut en fer-ho. Sobre tot connectar-me a la xarxa, tota una aventura pels usuaris que no tenim la informàtica com ofici.

Ja ho vaig dir, és com si et donessin un cotxe nou, amb un bon motor, però sense res dins. Sense seients, ràdio, volant, cendrer, etc. Afortunadament en el tema automobilístic això està resolt. Perquè no fan el mateix? Em diran, perquè no sabem el que vol ... pues al igual que hi ha diferents versions en un mateix model, podrien fer lo mateix en la informàtica de consum. Fins hi tot arribar a una versió “top”. Potser alguns ho pagaríem (entenem que seria més car). Però no ho ofereixen .... poca visió. Fins hi tot els populars programes informàtics podrien abaratir costs al veure com es multiplica les seves vendes i els distribuïdors augmentar els beneficis amb aquesta sobre venda. En fi, per mi, tenen poca visió comercial.

P.D.: Ara tinc que portar el vell al informàtic de capçalera perquè em faci una copia de tot el que tenia dins. Afortunadament tinc copia de casi tot (sobre tot fotografia personal) però hi ha molt material, sobre tot una boca col·lecció de correus d’amics, convenientment arxivats. Són joies que no estic disposat a perdre.

Etiquetes de comentaris: ,


Powered by Blogger